Björnsafari...blev det inte :)

Varmt, varmt och varmt är det idag. Det är väldigt tung luft så det kan hända att åskan är på väg. Igår kväll for jag till mamma och pappa i stugan för att sedan fara på björnsafari, men hade vi tänkt efter innan vi for hade vi kanske kommit fram till att det är alldeles för mörkt ute nu om kvällarna för att kunna se några björnar. Istället mötte vi tre brandbilar som varit och släckt en skogsbrand. Någonstans in på en skogsväg efter flygrakan mot Vidsel.

Idag ringde min chef för att be mig komma och skriva på mitt "nya" anställningsbevis, även förlänga min tjänstledighet.
Just det ja, får inte glömma att ta ut fler föräldradagar så jag får några pengar i september. Tänk om man fick vinna pengar på lotto! Eller vinna över huvudtaget, skulle man bli lyckligare då? Man brukar ju säga att pengar inte är allt, och det är det inte, men det skulle underlätta mycket. Tänk att köpa ett hus och en bil utan att behöva ta lån, det skulle göra den ekonomiska framtiden mycket ljusare. Jag skulle ge pengar till min familj och skulle jag vinna sjukt mycket pengar skulle jag skänka till en massa välgörenhet. Jag tror nämligen ingen mår bra av för mycket pengar, vad ska vi då sträva efter när vi fått allt vi vill ha?

För övrigt så har jag inga tecken på några förvärkar alls. Inget som tyder på någon förlossningsstart. Så jag rullar fortfarande runt i värmen och gör ingenting. Nu ska jag gå ut på försäkringskassans hemsida å få lite pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0