Plättar med blåbärssylt!

Idag är det söndag och jag låg alldeles för länge innan jag tog mig upp ur sängen, men så är det om det är svårt att sova på nätterna. Måste ofta upp på toa, har domningar i händerna och hittar inte riktigt någon bra sovställning. Men nu är slutet  rätt så nära, på tisdag är det tre veckor kvar! Dagarna är långa men det är bara att vänta, för man kan ju inte riktigt trolla ut de små liven när man själv vill.

I helgen har vi varit hos mamma och pappa, hos svärmor och svärfar och igår kväll var vi förbi min farbror Henka som visade lite filmer från förr :) Tanken var att se då jag gick på bal, men vi lyckades inte hitta just den filmen men massa annat smått och gott som var intressant! Vi funderar på att köpa en systemkamera med inbyggd videokamera så man även kan filma. Det verkar så himla skoj och korten blir verkligen fina jämfört med en digitalkamera. Men vi måste bestämma oss snart för vilken om vi ska hinna lära oss den innan bäbis kommer.

På tisdag ska jag till Linda igen, det känns alltid roligt då man på något sätt kommer närmare den stora dagen. Vi är inte dom snabbaste med att fixa saker, vi har nämligen inte istallerat någon bilbarnstol än, men vi ska hyra en i Luleå så imorgon måste jag ringa dit för att få komma och få den installerad.

Idag var jag sugen på att göra plättar med blåbärssylt. Sylten har jag redan gjort men måste köpa mjölk om det ska bli några plättar. Få se vad som blir!



Här är Aina, Sammes syster Lisas söta dotter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0