Snart är det jul här i vårt hus

På torsdag är det julafton. Och på tisdag blir Edwin fyra månader, då är det dags för första smakisen. Vi ska börja med gröt och se vad han tycker om det :) Ska verkligen bli skojj! Något mindre skoj är ett brev som jag fick av kommunen igår. Trodde inte mina ögon när jag läste vad som stod. Jag är återbetalningsskyldig dem 4200 kr pga felaktigt utbetald lön. Då tänker ni säkert "Men har du inte sett att du fått pengar du inte ska ha" Nej det var nämligen så här att jag var säker att dessa pengar var de "retroaktiva" som kommit in på kontot. Vilket då skulle innefatta min allmänna löneförhöjning pluss min löneökning då jag är utbildad undersköterska. Men så var inte fallet. Kommunen hade inte fått in min förlängning på föräldraledigheten och trodde då alltså att jag var i tjänst dessa dagar. Men pengar är inte allt i världen, oj så bra jag har det. Jag klagar inte, det kunde varit mycket värre.

Ikväll har mamma, pappa, Fredde och Wilmis varit och hälsat på. Vi har sett nyaste terminator och den var faktiskt bra. Jag har även slingat min brors hår och imorgon ska jag klippa honom.

Jag måste skratta åt mig själv, åt de saker som numera är min "egen-tid" (nyblivna mammor uppskattar lite här i vardagen) Min egentid består bla av:

- 15 min på vårdcentralen för att ta influensavaccinet
- en sväng nedför alla våra trappor för att slänga sopor och kolla posten
- duscha med stängd dörr innan samme ska på träning, arbete eller skola
- en stund framför datorn medan vällingvattnet håller på svalna till ättemperatur
:)



Kommentarer
Postat av: Lina

tack så mkt !! Så nu på din blogg att du också har en söt liten tomte ! :)

2009-12-19 @ 23:00:45
URL: http://liniz.blogg.se/
Postat av: Malla

Hej! Vad roligt att du hittade mig och att du lämnade en kommentar :)

Vilken liten sötis ni har! Har ni testat ge ngn smakportion än? Nellie fick börja för ngn dag sedan och hon är helt TOKIG i havregröten :P

2009-12-22 @ 10:29:48
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0