Min sjukling

Stackars liten, Edwin har haft hög feber hela natten och dagen. Nu först verkar den vara på väg att lugna ner sig. Han har inte varit under 38 grader trots alvedon, men trots hög feber är han en glad liten kille. Han har inte ätit bra, men druckit så han klarar sig. Nu hoppas jag att han får sova gott inatt utan att vara kokhet. Det var han nämligen inatt, han hade lite frossa då febern steg, men som sagt, hans övriga "allmäntillstånd" är bra och så länge dom får i sig vätska och inte blir slöa så är det ingen fara. Jag ringde till Gerd för att få lite råd och hon sa att vi kunde ge alvedon var 4:e timme och skulle inte febern vara borta på fredag skulle vi få träffa doktorn. Men nu var jag och kände på honom och nu är han långt ifrån lika varm som han varit tidigare. Hoppas hoppas han är feberfri imorgon.

Jag, samme och farsan har nyss kommit hem från ett gympass. Nu väntar vi på att några ägg ska bli klara så vi kan stoppa något i munnen. Sen blir det sängen, känner mig så trött.

Idag fick Edwin ett par jätte fina vindbyxor av sin farmor, kommer passa perfekt nu när det är varmare ute, en overall blir fort för varmt nu om solen är framme och Edwin sitter i åkpåsen.



Trots feber är man en glad liten kille!


Kommentarer
Postat av: Therese



Det är fascinerande det där. Trots att dom är sjuka så kan dom ha sån energi. Själv är man ju helt däckad när man är sjuk =)



Hoppas han blir frisk snart och att vi kan träffas =)



PS. Snygg tröja han har på sig =)



2010-04-08 @ 10:30:45
URL: http://tessit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0