16 månader idag!

Idag blev Edwin hela 16 månader! Tyvärr har han åkt på en förkylning, lagomt till julafton. Men han är inte "sjuk" utan bara snorig. Men detta snor, om dom små liven förstod hur man gör när man fräser. Då skulle dom kunna fräsa ut lite grann iaf. Nu rinner det ner till munnen, och om man inte är nog snabb att torka bort det hinner det leta sig in i munnen. Huvva. Jag hoppas iaf på att det inte blir värre än så här.

Samme var med Edwin på dagis en liten stund idag och det hade faktiskt gått bra, tro det eller ej. Han hade inte alls varit så där ledsen som han brukar. Han hade ätit jätte bra till lunch och verkat glad åt barnen. Tanken var att han skulle vara där själv från åtta till elva, men edwin och samme sov till halv tio så då var samme där den lilla stunden som var kvar innan fröknarna skulle på utbildning.

Imorse försov jag mig till jobbet! Det är verkligen inte roligt, inte för att mina arbetskamrater blir arga på mig, det kan ju hända vem som helst, men ändå, det är inte roligt. Jag hade tryckt av larmet, för strax efter sju ringer dom och undrar om jag glömt bort att jobba :) Nej sa jag och sprang till jobbet för allt jag var värd. Jag hade tom blodsmak i munnen när jag kom fram. Men fram kom jag och natten fick gå hem för att sova.

Tänka sig, imorgon när man vaknar kan man säga "imorgon är det julafton" Vad mysigt! Bara umgås och äta gott.
Alla klappar är klara, Edwins julkläder är strukna och jag har bara ett pass kvar att jobba. Samme däremot han är inte klar med sina bestyr, men det är ju ingen nyhet att han fixar allt i sista stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0