Julutmaning

Snart är julen här, jag hittade denna "julutmaning" på min mammas blogg.

Pepparkakor – Lussebullar
Skumtomtar – Knäck
Ischoklad – Marsipan
Köttbullar – Prinskorvar
Julkorv – Julskinka
Lax – Sill 
Revbensspjäll – Janssons Frestelse
Paradis – Aladdin (min mamma kan ta EN, jag kan ta TIO)
Rullsylta – Pastej
Glögg – Julmust (Gott båda två)
Sallad – Dopp i grytan
Ris á la malta – Risgrynsgröt
ÄppelmosSenap
Hemma – Borta (borta bra men hemma bäst)
UtomlandsSverige (utomlands för att semestra)
Ge – Få (finns det nå roligare än att ge?)
Mysteriet på Greveholm – Dieselråttor och sjömansmöss 
Chokladkalender – Paketkalender
Plastgran – Äkta (vi har en vit)
Arne Weise – Ernst (tror jag)

Nu är denna jobbarhelg över. Det har gått jätte bra och tiden gick fort. Ledig imorgon. Hoppas att kylan försvinner. Vill ta ut min lille son på en långprommis, men vill inte riskera att han blir sjuk igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0