Saffransbullar

Inget roligt att lämna på dagis idag. Han blev ledsen när vi kom in, och grät massor fastän han var i min famn. Han visste ju att jag skulle fara. Jag lämnade han kring 13.30 och samme hämtade honom klockan 16.00.
Det hade tydligen gått bättre efter en stund. Det jobbiga är att han inte är kontinuerligt på dagis då jag jobbar skift. Han kan vara ledig mitt i veckan, så det blir aldrig riktigt att få in det som någon rutin. Puhh känner jag bara.
Det ska inte behöva vara så här, kanske måste jag skola in honom igen. Det är jobbigt för Edwin, mig själv och jag kan tänka mig att det måste vara tungt för fröknarna också. Dom får kämpa på med att trösta, hitta lösningar och underhålla. Nej nu vill jag bara att dagis ska kännas som något bra för Edwin. Jag vet att det är det, men när han upplever det så jobbigt just nu så känns det inte rätt att lämna honom. Ska prata med dem imorgon då jag hämtar honom klockan fyra.

Imorgon ska jag baka saffransbullar. Vi har inget julfika än så något måste jag fylla frysen med. Funderar även på att göra lite julknäck, ser så mysigt ut att ha det i en skål på bordet.

På lördag blir det lilla julafton i korsträsk. Ska bli roligt! Och säkert jätte gott :)

Idag fick vi brev från  Piteå och en tid till dietisten den 20/12. Jag hade sån tur att jag var ledig då. Perfekt. Även sambon är ledig så han hänger också me!

På söndag ska vi till nordpolen och bada. Edwin ska få inviga sina badbrallor :) Blir roligt! Minns inte sist jag befann mig på ett äventyrsbad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0