Tillbaka

Hej Ni där ute som följer min blogg, nu är jag tillbaka efter några dagars förkylning och trötthet. Har inte orkat blogga men nu är jag back in business. Edwin har även han varit lite krasslig ett par dagar, han åt inte som vanligt och var allmänt gnällig. Man märkte att han inte riktigt mådde bra, men nu är han piggare så nu väntar vi bara på att det ska bli lite varmare ute så vi kan börja om med våra prommenader.

Ingen träning har det blivit då man varit sjuk, men jag är van att jag blir sjuk då jag börjat träna bra :) Men det är mycket bättre att vila till man blir frisk, annars förlänger du bara din förkylning. Så jag har väntat till min förkylning gav med sig så imorgon är jag tillbaka på korpengolvet för att träna vidare.

I torsdags var det dax för 6-månaderskontroll för Edwin. Han vägde 8020 gram och var 68 cm lång. Ni som läst min blogg tidigare undrar kanske hur man kan krympa en halv centimeter, Edwin var nämligen 68,5 på förra kontrollen då han var 5 månader. Då hade han alltså vuxit tre centimeter sedan 4 månaderskontrollen. Men vid denna kontroll kunde vi rätt snabbt konstatera att den mätningen var felmätt. Så hur lång Edwin var vid fem månader får vi aldrig veta, men nu är han iaf 68 lång. I övrigt var allt jätte bra, Gerd och läkaren tyckte han var charmig och skrattade gott åt honom och då blir man allt en stolt liten mamma där man står.

Idag har vi städat upp på vindan inför flytten. Vi har såå mycket saker som ska packas ner och vi ville gå igenom vinden och slänga massa skräp som vi samlat på oss med åren. Och jag hade tusentals klädpåsar/säckar som jag måste gå igenom, det jag eller någon annan inte vill ha kommer jag att skänka till röda korset.

Sitter och ser på skidor nu, men Kalla får ingen medalj. Det var riktigt jämt mellan norskan och polskan.



I gåstolen med en väldigt rolig min :)



Har målat Edwins bokstäver röda, kommer nog att bli jätte fint.



:)



HAHA, den här minen får han ofta till, undra vad den står för? :)


Kommentarer
Postat av: Mamma och mormor

Ja du lilleman, du kan då få till de mest härliga miner:))

Kram

2010-02-28 @ 19:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0