Dålig uppdatering

Nu ska jag skriva ett par rader då det faktiskt hunnit gå ett tag sedan sist. Idag har det varit en rolig (hörochhäpnad) städardag! Min kära lillebror har flyttat ut från sin lägenhet i Piteå till sin kompis som bor 150 meter från honom. Jag erbjöd mig att hjälpa min mor och far att bära,städa och flytta. Så vi drog till Piteå kring lunchtid och skrubbade, packade och bar saker till svettan började rinna. Då tyckte pappa det var dags för paus så vi for på Blå Ängeln för att äta lite mat så vi skulle orka fortsätta. Till slut såg vi ljuset i tunneln av den häktiska dagen så med skit under naglarna och en lägenhet mindre var det dags att bege sig hemmåt. Men var skulle alla saker rymmas? Jag har inte skrattat så mycket på så länge. Jag lovar, vi såg ut som en liten tattarfamilj då vi pressat in alla lampskärmar, krims och krams, tavlor, porslin, mikrovågsugn, dammsugare, bord mm i bilen. Pappa undrade vad det var för fuktig liten sak som hindrade honom att växla till tvåan. "Ja det är bara skurmoppen" svarade jag och mamma. Vi konstaterade att inte ens ett gittarplektrum (om det är så det kallas) skulle gå att ge plats åt. Vi hade heller inte behövt spänna fast oss då vi var så inpackade att det inte skulle finnas utrymme att flyga fram någon stans. Men vi tog oss hem till slut :) Jag hann faktiskt fynda världens sötaste möss-kepa till Edwin och en färgglad body. Kommer bilder på det imorgon.

Har just sett tredje filmen av Johan Falk, den var bra!


Kommentarer
Postat av: Annette

hahaha, ni måste haft skitkul. Skurmoppen hahaha, det måste ha varit komiskt! Stackars Jonas problem med att växla till tvåan.

2010-01-31 @ 01:01:47
Postat av: Therese



Hahaha, jag ser er framför mig =) skratt Inte lätt och vara föraren =)

2010-01-31 @ 11:40:06
URL: http://tessit.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Ja kära nån vilken dag, tur man kan skratta åt eländet:D.

Tack snälla du för hjälpen, utan dig hade jag nog inte ens orkat skratta:))

Kramar mamma

2010-02-01 @ 00:22:48
URL: http://www.kathshome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0