Mjölkstuvad palt?

Idag har jag gjort Leilas goda Rocky road! Jag har dem i kylen nu på kylning innan jag ska skära upp den. Ska även baka en långpannekaka men den ska jag göra imorgon för klockan blev mycket.

Jag måste ju bara få berätta om dagens "mathändelse" Jag såg fram emot skuren palt knaprigt smörslungad i stekpannan. Min älskade sambo tog på sig att vara kock, bryner smöret i pannan och lägger ner palten. Mmm så gott tänkte jag och vände mig bort för en stund, när jag vänder mig tillbaka ser jag hur min käreste häller i mjölk i palten och rör om. Neeej skrek jag innombords, är det sant, vad gör han? Mjölkstuvad palt svarade han med ett leende. Jag kunde dock inte besvara honom med ett likadant för där låg palten, alldeles grå och kletig i något som skulle vara mjölkstuvad palt. Jag åt hårdbröd till middag.

Therese, vad tror du om att vi kommer och hälsar på dig den 21:a? :)

Nu ska jag platta håret!
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra Lagerskog

Åh, mjölkstuvad palt... det är sjukt gott!! :-)

2010-01-13 @ 00:06:37
URL: http://www.omalltolitetill.blogspot.com
Postat av: Maria Ö

Jag förstår inte grejen med mjölkstuvad palt... Peter är också grymt förtjust i det, jag klarar mig mycket bra utan! :-)

2010-01-13 @ 08:48:38
Postat av: Jenny

Har ju glömt att svara på din kommentar. Funderar på att köpa klippkort på korpen, då jag kanske isf bara skulle köra 1 ggr i veckan. Har kommit igång så sjukt bra på gymmet med fria vikter nu :D När hade du tänkt börja?



Mjölkstuvad palt är grymt gott, bara man steker palten ordentligt innan.. Du måste smaka!! :D



Fina bilder du lagt upp på Edwin !

2010-01-13 @ 14:08:59
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0