Sunderbyn

Idag har vi varit till Sunderbyn för att gratta Therese och se deras nyköpta hus. Och för att få se Isabelle förstås :) Huset var jätte mysigt och jag blev kär i kaklet som var i köket! Jätte fin färg, förstår att dom trivs för det var ett mysigt område. Vi fikade tårta som Therese hade gjort (super god). Edwin och Bella bekantade sig med varandra och för första gången satt Edwin i en gåstol. Jag ska söka efter en på blocket, känns onödigt att lägga ut nästan 1000 kr för en ny. Det var en lyckad dag :)

När vi kom hem for jag och Samme på spinning. Huvva ligen vad det kändes, men jag kom ihåg hur man gjorde iaf :) Det är en viss teknik för att "hänga med" :)

Jag har köpt en ny vällingflaska åt Edwin. När han föddes köpte jag "Dr Browns" flaska som var gjord för att minska luftintaget medans bäbisen sög. Detta i sin tur för att minska risken för kolik. Men nu har han ju inte det längre och Dr Browns flaska tar så länge att suga i säg så jag tror att Edwin hann suga sig lite less, för vet ni vad han ätit idag? 230 ml! Det är lite mer än bara 150 som han knappt åt tidigare. Han är ju inte det minsta tjock (men ej heller mager) så det känns bara bra att han äter mera nu. Gröten går även jätte bra, imorgon ska jag prova med potatis och majs till lunch. Få se hur det går :)

På lördag ska vi ha trerättersmiddag här hemma, mamma,pappa,fredde,maria och roger är bjudna! Men då Maria och mamma är flitiga bloggläsare avslöjar jag inte här vad som bjuds :) Det får bli en överraskning.

Nu ska jag städa våran toalett. Men först lite bilder från dagen :)



Edwin nykommen till Therese och Isabelle!



Bella åt lunch när vi kom :)



Edwin provar på gåstolen!



Edwin: -Isabelle, visst luktar jag gått i håret?
Isabelle: -Inte mer än vad jag gör.



:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

fråga micke o jennie om gåstolen för vi har gett den till victor ,annars frågar jag.

2010-01-22 @ 08:51:08
Postat av: Mormor

Grattis lillgubben på "femmånadersdagen":)

Massor med kramar till dig från "mommi" och "moffi"

2010-01-22 @ 10:36:22
URL: http://www.kathshome.com
Postat av: Annette

Vilka fula barn:)

2010-01-22 @ 12:39:58
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

vad fina bilder:D

2010-01-22 @ 13:00:51
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gud va söta bebisar!

Besök gärna min blogg och komentera!

2010-01-22 @ 17:13:46
URL: http://linneaparlstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

herrejisses vilka sköningar! skrattade som fan åt kommentaren om edwins hår ;) pussa grynet grattis på halvårsdagen!

2010-01-22 @ 17:48:02
Postat av: marika

vilka söta ungar :P Edwin är ju så grymt lik sin mor :)

2010-01-23 @ 18:14:50
Postat av: Therese



Fan, jag ser ju helt drogad ut, haha =) bra bilder du fick på Edwin och Bella, söta som tusan =)

2010-01-23 @ 21:59:00
URL: http://tessit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0