I valet och kvalet

Idag har vi varit på havsbadet för att hälsa på faster Maria och Ihrene. Dom bjöd på köttsoppa och varma mackor. Där var även kusin Veronica, hennes sambo och deras två barn. På vägen hem drog vi in en snabbis på dollar där jag köpte en gardingstång till kontoret. Rummet är nu tapetserat och listerna är färdigmålade så imorgon ska vi sätta fast listerna och ställa i ordning möblerna. (förhoppningsvis)

Igår hade jag en liten kusinträff, fyra av mina tjugo kusiner var här :) Var jätte roligt att träffa dom.
Therese och hennes Isabelle, Veronica och hennes Klara och Emila, Amanda och Ida var här :)
Jag bjöd på mintkladdkaka och lite annat smått och gått.

Just det, jag hade turen att fynda ett brickbord idag. Var in på blocket i går och kikade runt och fick syn på ett jätte fint bord från Sagaform för endast 300 kr. Kvinnan som sålde detta bord bor bara två hus ifrån mig så imorse var jag och hämtade det och blev jätte nöjd. Bilder kommer senare.

Nu till rubriken, jag vet inte riktigt hur jag ska göra till hösten när jag börjar om att jobba. Jag har som sagt en fast tjänst åt kommunen på ca 95%, eller tillsvidareanställning som det numera kallas. Nu är det så att jag fått hem en bunt med internannonser (jobb som vi fastanställda får söka i första hand innan dom kommer ut till arbetsförmedlingen) och jag är i valet och kvalet om jag ska prova söka en annan tjänst än den jag har nu. Schemat som jag för nuvarande har ser verkligen bra ut och passar mig verkligen, men jag vet inte om jag vill fortsätta vara personlig assistent. Så det som lockar mig är nu hemtjänsten, jag har aldrig provat på att jobba innom det så jag har verkligen jätte svårt för att bestämma mig hur jag ska göra. Det är ju inte ens säkert att jag ligger bra till för att få den tjänsten, men om jag bestämmer mig för att jag vill prova på det så skadar det inte att söka. Alla jobb har sina för och nackdelar, men jag är rädd att jag väljer bort mitt nuvarande jobb mot något jag inte alls trivs med, samtidigt som jag är så nyfiken på om det är något för mig eller inte.
Ja alltså ett väldigt svårt val, jag har till den 25:e på mig...


Kommentarer
Postat av: Liinda - mamma till anton

hemtjänsten är superhärligt, speciellt om du hamnar i kristallen-gruppen. där har jag varit i tre år o de är toppen personal och bra tummen upp enligt mig! dagarna går sååå fort där.

2010-07-07 @ 07:40:51
URL: http://livetmedminfamilj.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tack för tipset!! Jag ska pröva stödstrumpor, det kanske är så enkelt att benen börjar svälla och att det är en orsak till krypningarna....värt att prova iallafall :) Jo det närmar sej med stormsteg!! =D Ha det bra, kramar Kritan!!

2010-07-09 @ 02:02:08
URL: http://kritsky.blogg.se/
Postat av: Zara

Du kan ju söka tjänstledigt för att prova på? Dom brukar vara schyssta när man jobbar åt kommunen med att ge tjänstledigt:)

2010-07-12 @ 08:50:39
URL: http://zaraaa.blogg.se/
Postat av: Zara

På söndag den 18:e Juli firar vi Isabelles 1-årsdag med barnkalas:) Ni är varmt välkomna mellan kl 15-18. Hoppas ni kan komma:) hör gärna av er så vi vet hur många vi blir. kram

2010-07-12 @ 08:51:43
URL: http://zaraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0