10 månader!

Tio månader idag! Vi har varit på BVC på morgonen och Edwin väger nu 9180 g och är 75 cm lång.
Vi fick en lite mindre rolig sak konstaterat, nämligen att Edwin är överrörlig. Han har som sagt inte börjat krypa än och rör höfterna väldigt mycket, han sitter i spagat och lägger sig rakt ner och behöver inte ändra läge på benen. Överrörlighet är inte något farligt, men om det visar sig att han inte börjat krypa vid ett års ålder så får man gå vidare och kolla så att det är något som måste åtgärdas. Det kan handla om enkel träning, för att öka muskulaturen runt leder och ligament. Läkaren sa att vi skulle avvakta, hon och Gerd tror att han behöver mer tid på sig. Överrörlig är han, men det behöver inte vara något "fel" för att han inte kryper än. Det kan alltså handla om en utvecklingsfas. Samme har länge (studerande sjukgymnast som han är) varit orolig och sagt att Edwin lägger och sätter sig obehagligt med benen, men jag har mest tänkt att han är mjuk/vig som alla små barn är. Det är inget fel på hans psykomotoriska färdighet, sa Gerd och läkaren. Han leker, pratar, skrattar, pekar och förstår väldigt mycket.

Nu ligger min lille kille och sover så gott. Imorgon ska vi på föräldrautbildningen klockan ett, hoppas verkligen att jag känner mig piggare, halsen är inte på långa vägar bra.

Idag har vi hunnit en sväng till Tvärrå på dagen och på kvällen kom faster Maria och Thomas förbi en sväng och hälsade på.

Nu ska jag bjuda på lite bilder!









Gardinerna som jag blev så nöjd med! Tack till mamma som har sytt dom :)



Den här vasen blev min för endast 98 kr!



Nu har vi köpt sänglampor.





Klockan är på plats!

Nu ska jag på Sun Tan och bli mindre lik en rosa liten gris. (eller kanske stor gris)


Kommentarer
Postat av: farmor

va fint det blev med gardinerna va bra att det blev bra denna gång krama Edwin från mej (gullungen ) jag bara jobbar ,men snart är det sem.

2010-06-23 @ 19:36:35
Postat av: Therese



Det där med utvecklingsfas. Kan tala om att min mamma började inte gå förrens hon var i 2 år åldern, men då var det ju inte samma hjälpmedel m.m

Jag tror Edwin är fullt frisk, och en vacker dag så kryper han. Isablle går inte ännu, utan kryper för det mesta, men ställer sig upp mot möbler.



Jag tycker Ewdin är världens sötaste och jag tror att det kommer lösa sig. Man ska inte jämföra med andra. Bra att dom upptäckte det ialla fall!



Kram på er!

2010-06-24 @ 17:30:53
URL: http://tessit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0