Äntligen.

Sen jag skrev sist har Edwin äntligen börjat äta mat igen och verkar hur pigg och glad som helst. Inga fler koppor har kommit och febern har inte visat sig något mer. En mindre rolig sak är att jag, helt plötsligt från ingenstans har blivit sjuk igen. Hjärtat slår för minsta lilla ansträngning, näsan rinner och halsen svider. Det är inte sant tänkte jag, att jag är sjuk spelar mindre roll men att jag kan smitta Edwin igen känns inte bra. Nu när han äntligen har blivit frisk. Det är inget som säger att han behöver insjukna så jag håller tummarna för det. Han och Samme for upp till korsträsk för att hälsa på men jag valde att stanna hemma, onödigt att smitta ner någon och sen är jag så trött så jag vill helst bara sova. Men innan jag ska göra det för en stund hade jag tänkt skriva några rader här.

Ja tänk, igår gifte sig kronprinsessan Victoria och hennes prins Daniel från Ockelbo. Kan man annat än som kvinna själv bli sugen på giftemål? :) Brudklänningar måste vara något av de vackraste som finns. Jag var tom tvungen surfa runt lite för att kika på massa olika klänningar och drömma mig bort för en stund. Helt plötsligt där jag satt framför datorn hade jag planerat hur mitt bröllop ska vara, (ja sambon måste ju fria först)
Jag har redan klart för mig vilken sorts klänning jag vill ha, hur brudbuketten ska se ut och var jag ska gifta mig.
Ingen, inte ens min blivande man ska få se den klänning jag valt förrens jag entrar kyrkan. Jag ska utan tvekan gifta mig i Älvsby kyrka, en kyrka man minns redan från då man var liten, en kyrka man faktiskt har en relation till. Min syster ska sjunga minst två vackra låtar och alla som ligger mig varmt om hjärtat ska få bevittna denna dag.

Vem vet, en vacker dag kanske jag står där framme vid altaret.

Igår var vi på kalas hos Isabelle. Hon fick så söta presenter och jag kan inte fatta att hon hunnit fylla ett helt år. Självklart dog min kamera så inga bilder är tagna. De bjöds på jätte god smörgåstårta och vanlig tårta till efterätt. Jag kan lova att jag var mätt då vi begav oss därifrån. På kvällen hade samme killfrämmande med lite bärs och fotbollstittande så vi bestämde oss för att sova hos mor och far.

Nu ska jag dra täcket över huvudet en stund...


Kommentarer
Postat av: Linda

Jamenvisst! =) En rund gó liten skit har vi här hemma :D



SNygg kille ni har! =)

2010-06-21 @ 21:15:44
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0