Föräldrautbildning

Ja igår var det föräldrautbildning och det gick jätte bra. Edwin skötte sig bra men mot slutet blev han lite less, men det verkade alla bli :) Alla barn var så söta och jag tyckte det var roligt att se andra små bäbisar i ungefär samma ålder. Barnen var allt från fem till åtta månader (om jag inte minns fel) Igår pratade vi mest lite allmänt om hur det är att vara mamma. Nästa träff är 14:e april, lite tråkigt att det ska vara så långt mellan träffarna. Det borde vara varannan vecka. Nästa gång blir det att prata om mat, ja säkert mycket annat också :) Vi ska turas om att ta med oss fika, Gerd hade med sig det den här gången, men ingen fikade av fikat, bara av äpplena. Kanske alla är på väg bort med lite grav.kilon :)

Idag är jag och Edwin hundvakt åt Wilmis! Mamma är ju inne på rehab i Boden igen så vi ska snart bege oss ut på en liten prommenad. Edwin ligger och sover men borde vakna snart, han sover ju inte särskilt långa stunder under dagarna. Men nu verkar snön vara tillbaka igen, usch. Men vad gör man, vi ska gå ut iaf.

Känner mig trött idag. Men hade tänkt på gymmet och hoppas att jag känner mig piggare mot eftermiddagen.

Vilket starkt startfält vi har i årets melodifestival på tal om annat. Blir riktigt roligt att glo på det nu på lördag. Helgen kommer även bestå av packning och städning.

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Therese



Visst ger det mycket att träffa andra föräldrar? Jag har är jätteglad att jag har mitt gäng här i Luleå, för man delar med sig så mycket om hur det är att vara mamma. Och samt roligt att sitt eget barn får bäbis kompisar, hehe. Jag ska träffa mammorna i morrn ja.



Höres!

2010-03-11 @ 10:41:41
URL: http://tessit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0