Snö

Jag tror aldrig jag varit så otroligt less snö förut. Det bara vräker ner, och jag som längtar till sommaren. När man tittar ut genom fönstret och ser all snö som klär våra vägar känns våren och sommaren långt bort. Nu vill vi ha sol och värme. Tänk när man kan börja grilla ute, mm så gott, det är sommar det.

Idag har vi haft främmande av mamma, Kalle, Micke och Jennie. Edwin blir så nyfiken och glad när det kommer någon som hälsar på. Han ser att det är nya ansikten och studerar dem väldigt noga.

Till middag idag blev det lasagne, det är riktigt gott. Jag kryddar färsen med tacokrydda för att få lite sting på det hela, och den blev klart godkänd :)

Imorgon ska jag in till Piiteå för att hämta min bror. Jag ska passa på att handla lite saker på willys och dollarstore när jag ändå är i farten.

Edwin har ju blivit en bäbis igen, han har helt plötsligt börja vakna på nätterna och skrika efter mat. Och när han svalt sista klunken somnar han om så gott. Igår åt han en stor gröttallrik innan han somnade, men vaknade ändå strax före tolv och ville ha välling. Och inte nog med det, han vaknade ytterligare en gång klockan fem på morgonen, så det var bara upp och göra mer :) Han har ju inte ätit så här på nätterna för en månad sen tillbaka. Men rutinerna man har kan helt plötsligt inte finnas alls, små bäbisar dom har sina egenheter och det är rätt gulligt.




Kommentarer
Postat av: Therese



Hej!



Ja det svänger fort för dom små liven. Isabelle behöver aldrig mat på natten, men däremot kan hon vakna flera gånger och vara ledsen, kan hända hon har ont i munnen (tandsprickning) Men jag tror att pojkar har nog större behov av mat än flickor. För jag har en i min föräldrargrupp som ofta få gå upp och ge välling på natten åt sin pojke som är lika gammal som Bella. Så du är inte ensam =)



Vi ska eventuellt till Älvsbyn ihelgen, så vi kanske kan ses då? =) vore trevligt!

2010-03-03 @ 09:51:24
URL: http://tessit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0