15 månader

Idag är Edwin 15 månader ung! Den dagen firade vi på akuten i Sunderbyn. Inatt steg febern till 41 grader och jag började känna mig lite orolig och ringde in till Piteå och bad att någon skulle titta på Edwin. Men efter deras rutinfrågor om vätska, andning och kissande så tyckte dom jag skulle avvakta och ringa till vårdcentralen idag på morgonen. Då skulle dom slippa väcka jourhavande läkare som skulle jobba dag idag. Och visst, han var ju inte slö, med tung andning eller så, så jag förstår hur dom tänkte om än det kändes knasigt att lägga på utan att fara in. Men det första jag gjorde på morgonen var att ringa ÄVC och fick komma direkt. Lungor, hals och öron var det inget fel på. Sänkan var heller inte speciellt hög, men läkaren sa att han var lite uttorkad. Vi skulle göra ett försök till ett urinprov så Edwin fick en liten påse runt lille snorren och vi väntade och väntade men utan resultat. Då tyckte jag att han såg mer och mer trött och hängig ut så då sa läkaren att vi skulle bege oss in till akuten på Sunderbyn så han kunde få dropp. Vi åkte dit, jag, mamma, Hanna och Edwin (skönt att ha med sig någon då samme var i skolan) När vi kom in så kom en sköterska och ville att vi i första hand skulle göra allt för att själva få i honom den vätska han behövde då hon inte ansåg att han var för uttorkad eller i behov av något dropp ännu. Edwin fick en piggelin som vi faktiskt lyckades få i honom, med sprutor lyckades vi spruta in vatten i munnen, då blev det en slags sväljreflex och han var tvungen att svälja. Även denna läkare lyssnade på lungor, tittade i öron och hals och sa att det inte var någon fara. Han hade helt enkelt drabbats av ett ihållande virus som med hjälp av vätska och febernedsättande snart, förhoppningsvis skulle ge med sig. Vi slapp därför dropp ock kunde åka hem. Väl hemma drack han välling, och till min stora förvåning ville han helt plötlsigt smaka pizza med oss.
Klockan sex somnade han i min famn då vi gick omkring och sjöng. Det var en utslagen liten kille. Nu sover han och hoppas att vi slipper hög feber inatt. Har inte febern försvunnit på onsdag måste vi in igen. Det är inte mina eller Edwins planer, nu ser vi fram emot första adventmys!

Kommentarer
Postat av: farmor

hoppas verkligen att Edwin piggnar till så hela familjen får ha adventsmys ,många kramar.

2010-11-22 @ 22:35:09
Postat av: Jenny

hujja, så tråkigt att eran lillkille inte är kry! Hoppas att han kryar på sig!!



Taack så mycket Sara, är riktigt nöjd!:) Ja magen den växer, känner mig som en elefant ibland;) Men mysigt är de ju!! Illamående hoppas jag också ska ge med sig snarast! :D Vi måste verkligen ses någon dag! KRAM

2010-11-23 @ 12:35:22
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0