AEKI

Torsdag idag, helg imorgon. IGEN. Har jag sagt att tiden går så fort någon gång förut? :)
Jag är ledig imorgon, och hela helgen lång (eller kort) Jag börjar först på måndag med natt. Oj så skönt med lite nattjobb nu. Håller det inte alls farligt.

Den 26/11 är det kommunfest så dit ska jag med några arbetskamrater. Ska bli roligt! Hoppas bara att vi hinner anmäla oss, för det är ju begränsade platser och man vill ju helst sitta alla tillsammans.

I morse var det inte roligt att lämna Edwin på förskolan. Det har gått så otroligt bra de senaste gångerna, men idag var det inte roligt. När jag sen ringer en timme senare för att meddela en sak jag glömde på morgonen hör jag hur någon skriker hysteriskt. Det var min lille Edwin. Han grät visst fram och tillbaka hela tiden. En av fröknarna sa att alla barnen var där för att trösta honom. Så söta alla barn på denna avdelning är. Den fröken som Edwin fått mest relation till och känner sig tryggast hos hade inte hunnit börja sitt pass när vi kom på morgonen. När hon hade dykt upp hade han blivit glad. Men han måste som sagt bli trygg med de andra också.

I tisdags var jag som sagt på Ikea. Men jag måste säga det, att jag börjar bli lite less deras sortiment. Trodde aldrig jag skulle säga det. För det första är det alltid så utplockat. Sen är det inte många saker som är jätte fina, utan ofast "halv-fina" Man vet att det finns samma typ av saker men mycket finare. Ja självklart också dyrare, för det är ju så att man får det man betalar för. Jag kom iaf hem med lite saker. Jag köpte en orkide men som tyvärr hann frysa. Den lever, men blommorna ser vissna ut. Hoppas den tar sig. Här kommer lite bilder på vad jag hade i mina ikeapåsar när jag kom hem:
TALLVIK Bordslampa gröngul Höjd: 60 cm Skärmdiameter: 15 cm Sladdlängd: 240 cm

En jätte söt lampa till Edwins rum. Den är inte så här gul som bilden ger sken av. Det är även små hål i skärmen som lyser jätte mysigt.
ARV BRÖLLOP Tårtfat med lock  Diameter: 29 cm Höjd: 22 cm
Ett tårtfat.


KAJSA TRÄD Kuddfodral svart, vit Längd: 65 cm Bredd: 65 cm
Nya kuddfodral.

FABLER KAMRATER Påslakan 1 örngott för spjälsäng beige Påslakanlängd: 125 cm Påslakanbredd: 110 cm Örngottslängd: 55 cm Örngottsbredd: 35 cm
Påslakan till Edwin

ALVINE KVIST Påslakan 1 örngott grå, vit Påslakanlängd: 200 cm Påslakanbredd: 150 cm Örngottslängd: 50 cm Örngottsbredd: 60 cm
Påslakan till oss.

Ja sen köpte jag lite småsaker som lyktor, tavlor (kommer bilder på detta) och lite praktiska saker.

Idag har jag varit på en demensutbildning som vi får gå via kommunen. Det är verkligen intressant och lärorikt. Även bra att skaffa sig lite spetskompetens. Måste beställa lite kurslitteratur.

Ikväll har jag och sambon rensat lite i köket, samme strukturerade upp skafferiet och jag organiserade i lite lådor. Nu är jag trött och ska sova. Klev upp 05.15 imorse.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0