jag blev så arg

Då var det helt plötlisgt lördag, eller snart söndag för klockan är 23.30. Jag tänkte slänga in ett litet inlägg innan jag kryper till sängs.

Edwin mår alldeles prima nu! Han har ätit så bra de senaste dagarna och sovit otroligt bra på nätterna. Imorse sov han till, håll i er nu, 09.20! Det är rekord, minns inte sist han sov så länge. Jo när han var nyfödd, men då var han ju vaken på nätterna ibland. Det är iaf jätte roligt att han får vara frisk igen. Jag valde att inte sätta han på dagis något i veckan då jag ville försäkra mig om att han verkligen är frisk innnan han börjar om. Problemet nu är att han inte varit på dagis på länge, och det kommer vara jobbigt för honom igen. Som tur är går jag kväll i veckan så jag kommer lämna honom kring 13.30. Och han behöver inte vara där så länge. På onsdag och torsdag är jag ledig, men jag ska höra med fröknarna vad dom tycker om att han kommer iaf. Bara för en, två timmar. Det håller dom säkert med om.

Ja igår var det kommunfest! Jag hade jätte trevligt med mina arbestkollegor. Varmrätten var kanon! Kött med bakpotatis. Efterrätten var ingen höjdare, kändes lite tråkigt. Det var en äppelruta med pulvervispad marsan. Till förrätt åt vi västerbottenpaj, och det är så mäktigt. Men det var iaf jätte trevligt.

Idag har vi satt upp våran nya, vita julgran. Det är nämligen så att vi inte hunnit inhandla så mycket julpynt till våran nya bostad så vi ville ha något mysigt att titta på fram till den 24:e. Vi skulle köpa ljusstakar idag till köksfönstrerna, men det fanns bara en kvar av dom vi hade valt ut. Då bestämde vi oss för att vara utan i år och köpa ny nästa istället. Vi överlever nog ändå, vi sätter som sagt upp granen tidigare istället.

Imorgon blir det storheden för lite julklappsinhandling, även ett besök till min goa, kära kusin Therese.

Just det, rubriken. Jag gjorde ett pepparkakshus idag, eller rättare sagt så satte jag ihop ett redan färdiggräddat pepparkakshus. Tyvärr fick jag det inte till att hålla ihop, så helt plötsligt hade jag blivit så arg att jag hade kastat ena gaveln på golvet. Så nu hade jag verkligen inte något pepparkakshus, och jag kommer inte att köpa något nytt heller. Istället för att nynna vidare på julmusik började jag nynna "Sommar, sommar och sol...havet och vinden..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0