sjukstuga

Sitter här och försöker tycka det är gott med en tekopp utan 10 sockerbitar. Men det går inge vidare. Det smakar så lite och konstigt utan socker.

Som rubriken lyder så har vi blivit förkylda. Blä. Det började med att Edwin småhostade lite i helgen. Sen igår kväll rann det massor med snor ur lillnäsan. Han var ledsen när han skulle sova, så jag antar att han hade ont i halsen. Natten var jobbig och man hörde att det var svårt att andas, trots nässpray. Idag hade han lite feber, men har varit glad. Men jag blev tvungen att ringa jobbet för att ta VAB inatt. Det känns verkligen inte roligt, men jag kan inte lämna Edwin på dagis imorgon när han är så förkyld. Dom är dessutom ute 1,5 timme på förmiddagen så jag var helt enkelt tvungen. Jag har utbildning imorgon klockan ett men då var moster Hanna så snäll och sa att hon kunde vara barnvakt under tiden. Tack!

Idag ringde jag till Piteå för att höra om dom fått svar på Edwins blodprover. Som tur var så var alla prover bra. Han har inte något fel på sköldkörteln eller dåliga värden. Glutenproverna hade inte hunnit komma men det är jag rätt säker på kommer visa negativt. Att han inte är allergisk.

Till helgen ska vi på 50-årskalas och gratta en faster till mig. Blir roligt med lite kalas! Annars består veckan av nattjobb, hoppas PK kryar på sig snabbt.

Här kommer lite bilder på tavlorna jag pratade om.



Ramarna är från ikea, bokstäverna köpte jag på barnens hus.





Mina nya glaslyktor som lyser jätte fint!



Så här blev Edwins garderob efter ommålning. Påsarna är från ikea där jag stoppat sockar i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0