Kuoma

Ett par kuomaskor kom vi hem med idag åt Edwin. En jätte fin sko! Den kostade dock 650 kr men då litar jag på att den håller varmt, och att den är vattenavstötande. Sen är skon jätte lätt, och bred. Som gjord för en söt liten bäbbe/barn fot.

Fyndade även två jätte fina ljusstakar med turkosa blockljus till.

Det hade gått bra för Edwin idag på dagis när jag kom för att hämta honom. Och när vi kom dit så blev han inte ledsen, utan log när han såg en av fröknarna och alla barn. Gråter hysteriskt när jag går gör han ju fortfarande, men framstegen efter att han slutat gråta blir bara bättre och bättre. Jag frågade en av fröknarna vad man som mamma gjort för "fel" när sitt barn är så rädd för att bli lämnad, och tycker det är så hemskt. Att man gjort något fel höll hon inte med om men sa att man har antagligen varit så nära sitt barn, ständigt och jämt. Man kan aldrig ge ett barn för mycket kärlek, men ett barn som verkligen fått mer än 100% kärlek kan i ett fall som detta behöva mera tid för att kunna bli trygg utan sin mamma. Så vi ska jobba vidare!

Nu sängen!

Kommentarer
Postat av: Lilly

Tänkte bara tipsa om att när du är i Haparnada kan du åka över till Tornio och ettställe som heter "tex". Där handlar du samma sko för 350 kronor.

2010-10-21 @ 09:51:41
Postat av: Sandra Lagerskog

Vad roligt att höra att det går bättre och bättre för Edwin på förskolan! Kan tänka mig hur skönt det känns i mammahjärtat.

2010-10-21 @ 19:55:10
URL: http://www.omalltolitetill.blogspot.com
Postat av: Sara

Ett tips är att alltid vara överpositiv själv när du lämnar honom, se dagis som ett ställe som han ska få ha superkul på och låt honom märka att du har väärldens mest positiva inställning! Om du visar minsta tecken på att du tycker det är jobbigt att lämna honom så kommer det smitta av sig på honom. Bara ett minitips :) Kram!

2010-11-01 @ 12:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0