Kvällsmys framför datorn

Sitter framför datorn och blev plötsligt jätte sugen på choklad! Men jag har ingen choklad så jag får helt enkelt klara mig utan det, och kanske lika bra det :)

Imorgon börjar jag jobba 16.00, så nu har jag alltså bara fem timmar kvar av denna jobbarhelg. Det tråkiga med att jobba helg är så klart att många andra är lediga, då man normalt sett ska vara ledig. Men jag måste säga det, jag skulle ínte vilja ha ett 7-4 jobb vareviga dag. Det bästa med att jobba innom vården är just de varierande schemat. Jag kan vara ledig två dagar mitt i veckan, hinna med massa ärenden som bara kan göras under veckodagarna. Sen kan jag även vara långledig över helgen, alltså ledig fredag-måndag. Det är superbra! Det som är mindre superbra är att vården, tyvärr är ett underbetalt yrke. Men det är dock så givande och lärorikt. En vacker dag kanske statusen på oss usk och ssk höjs. Hoppas kan man alltid.

Ledig på måndag, men en daggestund blir det för Edwin ändå. Ska lämna honom kring nio. Då kan jag passa på att träna, och tänka på annat under tiden. Tisdag, onsdag och torsdag jobbar jag men sen kommer den efterlängtade fredagen! Då drar jag och sambon till Umeå! Som jag längtar! Men som jag kommer sakna min lille skatt!
Vi ska iaf njuta av tiden, se bio,shoppa och äta god mat. Ja det ska bli jätte roligt. Roligt att vara helt själva och göra precis vad man känner för.

Sen den 9/11 drar jag till Ikea med kommunal som anordnat resa dit. Jag tror jag var först med att anmäla mig. Jag var på väg att ställa klockan på morgonen så jag verkligen skulle hinna ringa och få mig en plats. Men sen kom jag på mig att jag inte behöver ställa någon väckare då jag har en livs levande liten PK som vaknar tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0