Torsdag

Har precis varit in till sambon med ett glas vatten, han ligger i sängen med illamående och ont i magen. Hoppas inte det är magsjuka. Själv killar och retar det i halsen. Hoppas inte det bryter ut i någon jätte förkylning.

Idag valde jag att inte lämna Edwin på dagis då han sovit dåligt och var jätte trött på morgonen. Det kändes även som han kunde behöva en liten paus från att bli lämnad för en dag. Tänkte att det kanske ger han lite energi inför morgondagen. Jag jobbar mitt första riktiga pass imorgon, har som sagt gått introduktion i veckan, två kvällar och en dagtur. Edwin har fortsatt varit jätte ledsen då jag eller samme har lämnat honom. Men igår hade det gått bättre och han hade för första gången ätit lunch. Så det kändes skönt. Han är däremot ledsen från och till under tiden han är där, men fröknarna sa att dagen igår kändes bra. Han kommer helt enkelt behöva mera tid. Längtar bara tills denna tid är förbi. Vill inte att han ska vara ledsen. Man har svårt att koncentrera sig på annat, man har mycke dagistankar i huvudet. Träning har jag inte hunnit med i veckan, men det får jag köra igång med då allt lugnat ner sig. Jag har förresten skaffat mig ett gymkort på kraft och hälsa om jag inte nämnt det tidigare. Jag har även gjort hälsoprofilen. Jag blev positivt överraskad då jag fick veta att min syresupptagningsförmåga är 3,4 liter. Hon som gjorde testet på mig sa att det var bättre än mycket hög syresupptagningsförmåga. Hon gick efter en tabell för kvinnor från låg till mycket hög syreupptagningsförmåga. Jag hade alltså bättre än mycket hög. Så där, nu fick jag skryta lite, men det kan man ju få göra någon gång.

Ikväll har jag faktiskt haft det riktigt lungt och trevligt hos min kusin Ida. Hon bjöd mig på kycklingsalsa och en jätte god efterätt. Mums säger jag bara. Tack så mycket! Nästa gång blir det min tur att bjuda henne!

Imorgon ska vi gratta svärmor som fyller år. Vi är bjudna på middag där så vi drar dit på e.m. Jag hoppas jag ska kunna sova på dagen medans Edwin är på dagis. Jag jobbar nämligen natt imorgon, så jag behöver vila för att orka det. Men att jag kommer ha problem att somna är nog ingen risk, eller hur mamma? :)

Sitter just nu framför Tv:n och tittar på mina blomster i fönstren. Min bror säger ofta "Du kan ju ta död på en kaktus" Och jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, men dom ser så livlösa ut. Alltså gör jag ingenting :)

Ne nu ska jag packa inför morgondagen och surfa vidare...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nä gummman, inga sömnproblem där inte. Tror nästan du skulle kunna sova mitt i ett världskrig, eller vad tror du??:)

Ett råd till livlösa blommor.....VATTEN:0)



Kramar mamma

2010-10-08 @ 23:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0