Bakslag

Det är inte lätt att vara liten, och det är inte lätt att vara mamma ibland. Idag, och även igår kom bakslaget på dagis. Jag provade att fara hem på lunchen, men då ringde dom mig och bad mig komma tillbaka. Edwin hade börjat leta mig och insett att jag inte längre var där och då hade tårarna kommit. Jag hade vinkat hejdå och visat att jag skulle fara. Det hade gått jätte bra, han hade lekt ett tag men sedan kommit på att jag var ju faktiskt inte där längre. Även idag for jag iväg, jag vinkade hej då och även idag utan problem. Han hade somnat ute i vagnet, men efter att dom kommit in och han ännu en gång insåg att jag inte var där så blev han ledsen. Han ville inte äta lunch (det gör han ju iofs inte alltid hemma heller ) Då hämtade dom mig från personalrummet så jag fick vara med under lunchen. Me han åt inget iaf. Efter dessa två "separationsstunder" har han blivit så medveten om att jag kan försvinna så ikväll har jag knappt fått vända ryggen till. Han blev jätte ledsen då jag skulle gå på toa, trots att han var i sin pappas famn. Så visst känns det lite tungt nu, men detta går säkert dom flesta igenom, mer eller mindre. Jag försöker tänka positivt, att det kommer bli bra. För det blir det säger fröknarna. Jag hoppas att en natts sömn kan få honom på lite andra tankar.

Fredag imorgon, blir en lugn kväll. Ska göra en kall räkpaj till sammes mormor som fyller 75. Vi ska fira henne på lördag, eller jag och Edwin, Samme ska till skellefteå på fotbollsavslutning.

Nej nu ska jag göra mig klar för att hoppa i säng, ladda om inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Mamma och Mormor

Det kommer att gå bra, det kanske bara tar lite längre tid för Edwin:)

Inte konstigt att han letar efter dig, han har ju världens bästa mamma:)

Kram Mamma

2010-09-30 @ 22:54:21
URL: http://www.kathshome.com
Postat av: Sandra Lagerskog

Jag förstår din känsla... det gör ju så ont i mammahjärtat att lämna sitt barn och veta att han/hon kommer vara så ledsen. :( Du får försöka trösta dig med (fast det inte är så lätt precis nu när ni är mitt uppe i det ledsna) att det går över snart! Vissa barn accepterar förskolan direkt, medan det tar längre tid för andra. De barn som det går bra för från början får ofta något bakslag sen... ja, det är så det är för de flesta. Håller tummarna för att det går bättre och bättre och att Edwin snart kommer trivas och ha roligt på förskolan även utan mamma. kram på er

2010-10-01 @ 11:52:08
URL: http://www.omalltolitetill.blogspot.com
Postat av: moster

hur många gånger ska jag behöva säga att du måste lägga in bilder på min älskade systerson!? jag glömmer ju för i fanken hur pojken ser ut! bakslag och bakslag, om det är någon som får ta ett bakslag är det ju jag ;)

2010-10-02 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0