Bokat och klart

Läkarbesöket idag gick jätte bra. Det var fantastisk personal, hur duktiga och trevliga som helst. Jag och sambon gick därifrån med en mycket bra magkänsla. De tog sig verkligen tid att titta på Edwin, undersöka honom (medicinskt) och studera hans motorik. Han är en fullt frisk liten krabat, men som är väldigt överrörlig. Detta är inget "farligt" men har bidragit till den lite senare motoriska utvecklingen. Edwin kommer att följas upp om någon månad, bara för att se så utvecklingen fortfarande går frammåt. Läkaren nämnde även hans nedgång i viktkurvan (inget som BVC tidigare nämnt) men som absolut inte var något nytt för oss. Vi vet ju att han inte är så matfrisk, och att vi måste försöka få bort nattmålet så det inte tjuvar av dagens intag av kcal. Det är alltså bättre att han äter mer på dagen än ett vällingmål på natten. Men nu idag på dagis åt han hur bra som helst, och då var det bara 3,5 timme efter frukost. Annars brukar det oftast behöva gå minst fyra timmar innan han är hungrig. Idag vägde han 9723 och var 78 cm lång. Dom sa att han växer mer på längden än på bredden. Och det är sant :)

Imorgon är det fredag, sista dagen på dagis för den här veckan. Nästa vecka kommer vi utöka dagarna och stanna kvar längre, iaf fram till mellis. Jag vill även prova en "morgon-rutt" så man har provat stiga upp tidigt och se hur det fungerar. Jag kommer börja 06.45 mina dagturer, så vi måste vara på dagge kring 06.15 så man inte behöver stressa när man ska lämna honom.

Nu till rubriken, sista helgen i oktober ska jag och sambon bo på hotell  i Umeå. Oj så roligt. Edwin sover hos mommi och moffi fredag till söndag. Oj vad man kommer sakna honom. Så länge har man inte varit ifrån honom. Men det kommer säkert gå bra :) Det ska iaf bli riktigt skoj, och att få träffa syrran!

Nu ska jag ta fram kläder till lilleman inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så skönt att de gick bra hos läkaren :) Så mysigt att fara o bo på hotell, sånt behövs:) Om du har tid i veckan kan vi ju ta en prommenad eller träffas för en lunch/fika?:) Kram

2010-09-24 @ 22:03:55
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Thääräs

Hej!



Jag måste bara få berätta. Isabelle har jag fått mata med välling på natten då och då sedan hon började på dagis, så du är inte ensam. Hon vaknar kring 3 och är hugrig, och somnar i regel till 7,´.

Svårt det där och veta hur mycket dom får i sig. Men det kan vara en blandning av alla nya intryck på dagis och förbränning. Hon går ju nu för fulla muggar. Helt plötsligt har hon blivit så stor =)



Vi måste träffas snart! Jag har skaffat mig en bob frisyr, kort i nacken och längre hår där fram, skitnöjd! Kul och prova på nåt nytt.



Kram kram och Isabelle hälsar Edwin att håret har vuxit ut =) ler hihihihi

2010-09-25 @ 11:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0