Kalas

Efter drygt sju timmars fixande i kök och städning av lägenheten är jag förtjänt av att sätta mig ner en liten stund innan jag kryper till kojs. Imorgon står det tvåårskalas på schemat och kommer gör Edwins kusiner. Han fyller ju inte förrens på måndag, men då jobbar dom flesta så vi håller ett litet förtids-kalas.

Jag har ikväll för första gången försökt mig på att göra en tårta med sockerpasta på, alltså typ som marsipan fast det är sockerpasta och består av socker och inga nötter.
Jag tror att jag håller på med detta än, puhh vad det tog tid, det blev fel och jag fick börja om.
Till slut blev det en tårta och jag hoppas att den går att äta.
Jag har även gjort en polkachesecake och bilder på allt gotta jag gjort kommer upp senare då mitt minneskort till kameran inte finns i min ägo för tillfället.

Nu är det verkligen höst och på onsdag börjar jag om att jobba.
Känns tråkigt men snabbt är man tillbaka igen och dagarna rullar på med allt vad det innebär.

Oj, klockan är ju faktiskt redan idag.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0