på bättringsvägen

Fortsättning av sjukstugan...

I tisdags hade utslagen på knän och övrig kropp blivit värre så jag ringde BVC, vi åkte dit och det var svårt att bedömma om det var svinkoppor och höstblåsor eller bara svinkoppar. Vi fick iaf Altargo utskrivet som vi skulle smörja utslagen med. På kvällen när Edwin sovit en timme vaknar han och är jätte ledsen. Han tar sig på fötterna och är otröstlig. Då ringde jag till Piteå (eller först till Älvsbyn men här har vi inte en enda distriktsköterska på kvällar eller nätter) och dom tyckte vi skulle komma in för att titta närmare på utslagen.
Väl på platts fick vi träffa en ssk som inte var säker på vad för slags utslag det var, hon ringde jourhavande läkare som bad henne ge Edwin tavegyl mot klådan så han skulle få sova. Onsdag morgon skulle vi ringa VC för att få träffa läkare. Detta vi gjorde och vi fick träffa en dansk äldre karl som pratade i rasande fart så jag fick anstränga mig för att veta vad alla olika salvor skulle användas till. Han skrev även ut antibiotika då han misstänkte impetigo (svinkoppor) runt munnen. Utslagen på knäna kunde vara infekterade eksem pga väldigt torr hud. Så nu smörjer vi med salvor, byter sängkläder varje dag och trugar i penecellin.

Edwin är trotts detta en glad liten kille och nu blir det bara bättre och bättre. Kan man säga att det var tur i oturen att han blev sjuk nu och inte till julafton...?!

Nog om eksem, blåsor och salvor.
En rolig sak, Samme har redovisat sin C-uppsats idag och det hade gått jätte bra!
Grattis till honom!

Tråkigt att jobba i helgen, men så är livet.
Jag har hunnit mycket ikväll, dammsugit/skurat, plockat, tvättat kläder och städat trappuppgången.
Nu ska jag sitta här en stund med en varm glöggkopp innan jag kryper till sängs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0