melodifestivalen

Då har ytterligare en säsong av melodifestivalen dragit igång och i brist på annat brukar jag faktiskt kika på denna underhållning. Så vad tycker jag, har jag någon favorit...hmmf nej inte än. Tyckte att Christian Walls lät som en blandning av James Blunt och Salem Alfakir. Brolle är duktig på att sjunga men Dannys låt föll inte mig i smaken. Sanna Nielsen fortsätter fortfarande på samma stil, borde göra något poppigare. Loren från idol hade inte så tokig låt, och Dilba tyckte jag hade en rätt härlig låt, Babbsan blir utan kommentar.
Men jag måste bara få kritisera alla dessa dåliga mellannummer, dom är ju så dåliga att man hade gjort det bättre själv, men programmtiden ska ju fyllas ut med något.

Tänk att snart är det alla hjärtans dag, till min förvåning sa sambon för någon dag sedan "Du det är ju alla hjärtans dag på tisdag" (han var en dag fel men ändå) Vi har nämligen hängt med varandra i sju år kring den tidpunkten, så kanske blir det någon gomiddag den dagen, eller kanske sambon kommit på något riktigt romantiskt? Den som lever får se. 

I tisdags var jag och Edwin och badade, han var som ett litet plåster på mig så jag kastade iväg honom så han fick simma lite för sig själv. Nej det gjorde jag inte men vi dansade runt i ringen med de övriga barnen som också var där. 

Jobbar natt i helgen så jag jobbar min sista natt i natt och har efter det tre nätter kvar av totalt åtta stycken på två veckor. Den 25:e ska jag och mina arbetskollegor på afterwork och käka tacobuffe på cafe storgatan. Har aldrig varit på de så det kommer att bli roligt. Jag hade oturen att jobba då men har fått vikare för några timmar. 

För ett tag sedan damp det ner en 50% check från jotex i min brevlåda. Den där checken var verkligen gjord för mig och ingen annan. Jag kikade snabbt igenom deras sortiment och klickade hem en jätte fin hylla som jag tittat på länge. Nu blev den dessutom 400 kr billigare. Jag har faktiskt fått upp den i mitt vardagsrum men inte hunnit fylla den ritkigt än. Ja den är inte så stor men jag måste först komma på vad jag vill ha för saker i den?
Jag tror att jag har en bild i mitt huvud.

Jag har nu otroligt länge varit ute efter kuddfodral eller tyg till att sy kuddar till min soffa men utan resultat. Dom finns helt enkelt inte någonstans men jag hoppas att dom väntar på mig och dyker upp innom kort! Råkas man hitta några fina kuddar så kostar dom typ 600 kr styck och det är på tok dyrt för mig. Så jag letar vidare. Nu var det länge sedan jag var på ikea. Jag verkligen älskar att dra dit och jag ska berätta en hemlis, om det råkar gå för länge mellan gångerna jag är dit så drömmer jag om stället. I drömmen har jag av någon konstig anledning alltid sambon med mig som absolut inte vill följa med in. Jag kan som sagt gå och titta hur länge som helst. Tro det eller ej men jag "skyndade" igenom dollarstore en dag då son och sambo väntade på mig i bilen. När jag var klar så hade jag varit där inne i 40 minuter. 40 minuter? Sambon hade klockat mig.

Vad gör du 20.00 ikväll? Solsidan? Jag också. Det är humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0