Snart helg

Ja snart är det helg, närmare bestämt imorgon när jag vaknat efter mitt nattpass.
Är så less denna bitande kyla nu, vill så gärna ut på byn en sväng och strosa. Och när man är ledig i helgen vill man inte bara sitta inne.

Idag har jag målat en vägg i vardsgsrummet som jag råkade spilla en tekopp på. (hur kan man spilla en tekopp på en vägg tänker ni nu, precis vad jag också tänkte då) Jag hade både tur och otur då jag hade kvar lite vit målarfärg sedan tidigare. Oturen i det hela visade sig när färgen hade torkat och var blankare än väggen. Jag blir alltså tvungen att köpa färg iaf och måla på men jag har lite andra saker som ska målas så det gör iofs inget.

Idag när jag hämtade Edwin på dagis hade det gått så otroligt bra. Fröknarna lös och sa att han varit så glad och lekt hela dagen. Lyckan är obeskrivlig och jag är så glad. Alla fröknar ska ha en eloge för deras engagemang och proffsiga sätt att ta hand om barnen. Ni är guld värda.

Imorgon ska jag på lönesamtal. Spännande och lite nervöst. Varför har människan så svårt att berätta vad man kan och är bra på, vad vi inte kan och är dåliga på har man inte svårt att prata om. Vem vet, när jag kliver ut från chefens kontor kanske jag går och köper mig en ferrari. Eller kanske inte. En vit byrå till hallen däremot skall snarast inhandlas.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tveksamt att du kommer att kunna köpa en ferrari, du är garanterat värd den, men då jobbar du nog inom fel branch, men du kommer säkert kunna köpa dig en byrå i hallen;)



Kram Mamma

2011-02-17 @ 22:23:50
Postat av: Faster Maria

Så kul att Edwin har det bra på dagis. Det värmer att höra. Dagis ska förståss ta åt sig äran men glöm inte bort att det är tack vare dig också.

Du istället för en ferrari åker vi på shoppingresa runt Sverige:)

Kram

2011-02-18 @ 08:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0