solsidan

Ännu en helg till ända. Samme har varit tvungen att plugga i Luleå hela helgen så honom har vi inte sett mycket av men imorgon har han den stora praktiska tentan och sen är det över för några veckor. Eller då börjar han på praktiken som han kommer att göra här på byn så det kommer inte att vara några tunga tentor under den tiden. Det är helt otroligt så mycket anatomi en sjukgymnast ska lära sig, när man ser all kurslitteratur och allt på latin undrar man om man någonsin kommer bli sjuksköterska. Det är visserligen en dröm och något jag vill och då säger man ju att allt går mycket lättare om man har motivation. Men två studernade föräldrar får vänta.

Vi har sett på solsidan ikväll och det är bara för bra. Inte lika bra denna gång som förra. Men oj vad man retar sig på Ove. Puhh vilken prick.



Det här har vi smaskat på ikväll.



Unnade mig lite helgblommor igår. Tulpaner är så vackra!

De senaste dagarna har Edwin gjort många framsteg. Han använder benen själv när han kör sin röda "bobby-car" och går jätte bra när man håller han i armarna. Tidigare har han bara satt sig ner när man försökt gå med honom men nu märker vi förbättring hela tiden, kanske känner han sig mer stabil i höft och fotleder nu. Så vi kämpar vidare. På torsdag ska vi som sagt på återbesök i Piteå.

På onsdag ska jag till tandläkaren, gruvar mig lite grann ifall man kommer ha något hål och måsta borra. Men det borde inte vara värre än att föda barn.

Nu ska jag kika efter nya gardinstänger till vardagsrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0