Laxsoppa

Äntligen helg och jag är ledig, dock närmare måndag vilket innebär dagis efter två veckors ledigt. Men jag ska tänka positivt och hoppas på det bästa. Kanske kan lite distans göra susen. Vi ska som sagt inte lämna honom de första dagarna utan vara där med honom.

Igår var vi på släktmiddag i korsträsk. Det var sammes pappas sida som kom och kalasade. Där var det knytkalas med jätte god mat! Och jag har ätit världens godaste soppa, en laxsoppa. Mmm så god den var. Jag måste ta reda på receptet. Att jag inte passade på att fråga kocken när jag var där?
Det var iaf en trevlig och rolig kväll. Edwin lekte med barnen och det är så roligt att se. Var inte alls så brydd om var jag höll hus. En kusin till samme sa att Edwin var en kopia av mig, då blev jag glad, för det är inte så ofta nu för tiden jag får höra det. I början när han var nyfödd var han bara lik på mig, men sen ju äldre han blev började han likna far sin. Men då händer det att en del tycker att han bara är lik på mig. Tänk så olika man kan tycka. Vad tycker ni? :)

Idag har inte Edwin velat äta och mot eftermiddagen förstod vi varför för han spydde upp sitt mjölkglas. Det är magen som inte riktigt är bra. Fiser värre än en vuxen karl (eller dam) och det småbubblar lite i magen. Men han är då hur glad som hellst så han verkar iaf inte sjuk så hoppas det bara är tillfälligt.

Vet ni vad jag gjorde idag? Jag tog fram saxen och klippte min son. Det blev en liten impulsgrejj som faktiskt blev helt okej. Farmor ska däremot få putsa till lite :)




Kommentarer
Postat av: Mamma och Mormor

Hoppas han mår bra på lördag, han ska ju sova över hos mommi och moffi;)

Han blev så snygg när du klippte honom, men det är han ju alltid:)

Ser också fram emot att få se det där receptet, det lät gott.

Syns i morn:)

Kram

2011-01-07 @ 23:16:20
URL: http://www.kathshome.com/blogg/wordpress/
Postat av: Faster Maria

Edwin ÄR lik dig. Du är/var otroligt söt du också när du var liten. Han är väl lite lik pappa också. Pappa är väl lite söt han också. (säg inte det till honom, så han inte blir så mallig)

Kram

2011-01-08 @ 11:25:25
Postat av: Jenny

Ja de är verkligen svårt att fatta att om fem månader så kommer de en liten kille som förgyller våran tillvaro! Ojoj, stort!! Haha, nej de gick som inte att missa att de var en liten pille där:) Skulle vara jätte kul om ni komförbi omen de är lite kaos, håller på riva tapeter i hela huset i princip så, men ni är hjärtligt välkommna! Hör av diig om en dag som passar dig så är jag säkert hemma ! :) Du den där soppan måste du ju dela med dig receptet av, lätt verkligen som att den var super god! :D Kram

2011-01-09 @ 12:38:56
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0