Sjukgymnasten

Igår kom sjukgymnasten från Piteå på besök. Hon studerade Edwins kropp medan han rörde sig. Hon tyckte att allt såg jätte bra ut. Honsåg stora framsteg och sa att det inte alls behövde dröja så länge innan han kommer börja ta sina första steg. Hon sa att han har gjort allt i rätt ordning "enligt boken" (om barns utveckling innom motoriken) men att det bara tagit mera tid pga överrörligheten. Angående fotlederna som är väldigt överrörliga kommer vi att avvakta till nästa läkarbesök om det kan bli aktuellt med fotinlägg. Hon trodde inte det men att beroende på hur det ser ut på några veckor framöver kommer dom ta ställning till det då. Hon tyckte att han rörde sig jätte fint i sidled, kröp precis som man ska, ställer sig upp och ner med starka ben och tyckte att allt såg så fint ut.

Här kommer en liten bild på min snygging.



Idag fick jag veta att jag hade turen på min sida och fick andra semesterperioden i år. Jätte roligt, den första känns alltid så tidig. Jag ska redan nu sätta mig ner och titta hur jag kan förlänga den med lite FP dagar.

Imorgon ska jag prova att gå ifrån Edwin på dagis en liten stund. Hoppas på det bästa.



Kommentarer
Postat av: Mommi

Vilken goding...alltså killen i randig tröja;)

2011-01-19 @ 21:50:08
URL: http://www.kathshome.com/blogg/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0