Söndag

Ja då var helgen över. Vi blev erbjudna barnvakt igår till idag så jag och sambon gjorde jätte god mat och har passat på att städa i skrubben, sånt man inte kan göra tillsammans när sonen är med helt enkelt, så nu har vi det skinandes rent här hemma. Även julen är som bortblåst och jag inväntar nu mina nya gardiner till vardagsrummet som jag har beställt. Dom kanske hinner komma fram i veckan.

På torsdag ska jag på utbildning i Luleå med jobbet, problemskapande beteende kommer dagen att innehålla. Kan säkert bli intressant. Beroende på hur det går för Edwin mån-ons så får vi se om vi lämnar honom på dagis eller inte, annars får han vara hos mormor på torsdag men jag håller som sagt alla tummar och tår på dessa tre dagar vi har på oss att vara där med honom.

Vad skulle du göra om du vann 100 miljoner kronor?

Jag skulle:
*skänka pengar till mina nära och kära
*skänka pengar till välgörenhet
*köpa en ny bil
*köpa hus
*resa
*fara till ikea en gång i veckan
*besöka alla stora shoppingstäder
*bjuda sambon på en fotbollsresa till London
*öppna ett äldreboende med bästa tänkbara vård
*köpa alla prylar till hemmet som jag länge spanat på
*bjuda syrran till hollywood och brorsan till boda borg i skellefteå
 
Ja, det är mycket jag skulle göra om jag vann pengar. Men vem vill egentligen ha för mycket pengar, inte jag iaf. Människan lever för att sträva efter nya saker, om vi skulle ha allt, vad skulle vi då sträva efter?




Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej inte gör massvis med pengar en lycklig, nog finns det andra saker i livet man kan värdera högre än det, men man kan väl inte sticka under stolen med att det skulle underlätta en hel del;)

2011-01-09 @ 23:51:50
URL: http://www.kathshome.com/blogg/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0