Utbildningsdag

Dagen på dagis igår gick bra. Vi hade lite otur på morgon, vi hade ingen bil då den var på service.
Men perfekt att mätaren bara visade -2 ute, trodde jag, men när vi kom ut så kände jag att det inte alls bara var -2 och mycket riktigt, det var -22. Jag hade missat en tvåa så det var bara att springa upp igen och klä Edwin extra mycket innan vi vågade oss ut igen. Men vi klarade oss utan frostskador iaf.

Väl inne på dagis så blev han som tidigare ledsen och ängslig tills vi varit där en liten stund. Han började efter en stund våga leka lite grann men har ändå koll på var jag är. Men han gråter inte och blir inte rädd när han ser fröknarna. Under dessa tre dagar har han byggt upp en lite tryggare situation, dock med mig där på plats. Tanken var då idag när jag skulle på föreläsning att han skulle bli lämnad från morgon och bli hämtad efter lunch av mamma men då började vi tänka om. Dessa tre dagar kan vara förgäves om han idag skulle bli lämnad och det inte alls skulle fungera. Då är dessa tre "trygga" dagar som bortblåsta och man är tillbaka på ruta 1 igen. Då kanske det skulle vara ännu svårare att få honom att bli trygg igen. Hur som helst, jag känner ju mitt barn och jag vet att han behöver mera tid så hela nästa vecka kommer jag att vara där med honom. Det som har gått bra hittils kanske bara har gått bra för att jag varit där så jag måste sakta men säkert prova gå ifrån honom lite inne på dagis för att känna av läget. Jag jobbar bara tre dagar till veckan vilket var bra, men jag kommer ta FP dessa dagar, tur att dom dagarna finns.

Föreläsningen idag var intressant men oj så trött jag blev, hade inte sovit så mycket inatt och Edwin gjorde morgon redan 05.30.

Här kommer förresten bilder på våran nya byrå som passade utmärkt i vårat vardagsrum.





Jag flyttade på den här ramen och tyckte att den passade bättre ovanför denna byrå. Korten gör sig inte rättvisa
då man fotat i mörkret, men den är iaf jätte fin. En randig fondvägg här till vänster skulle göra susen och fullborda rummet. Det kanske jag ska önska mig av sommar-tomten. Nu sängen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det gick mycket bra att jobba idag, så behöver ni någon så hör av er:) Dock inte natt bara:) Hoppas utbildningen var bra! Och att eran lillkille finner ro på dagis, hör av dig någon dag/kväll till veckan om ni vill har lust att komma förbi på kaffe/thé tår!:)

2011-01-13 @ 23:25:33
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0