Ruggigt

Vilket ruggigt väder vi har idag. Blött, grått, trist och tråkigt.

Igår somnade jag redan halv elva, var riktigt trött men utvilad och pigg på morgonen då jag begav mig till jobbet.
Jag är ledig imorgon och då ska bilen städas och tvättas. Hoppas bara att det inte kommer regna...

Jätte överrörliga fotleder sa sjukgymnasten igår men trotts det såg hon stora framsteg sedan sist vi träffades. Även höftlederna är fortfarande ostabila. Fötterna har däremot ett hålrum så han är inte plattfotad, det är fotlederna som inte är starka nog än. Det är bara se tiden an, uppresningar och gåträning så mycket som möjligt. Allt som stärker är positivt. Vi skall träffas till hösten igen för att följa upp utvecklingen och då tar dom ställning till om fotinlägg kan komma att behövas.

Finmotoriken var super, läkaren var imponerad sist över hur han höll i penna och han är riktigt duktig på att rita. Han är även duktig på att pricka små föremål i små saker, som exempel att stoppa pengar i en spargris. Man ser att han har bra kontroll på sina händer och sjukg. sa att det ofta blir så att dom utvecklar en motorik före en annan och speciellt om man har något som hindrar en som i Edwins fall grovmotoriken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0