sjukstuga

Att ha barn är verkligen underbart på alla sätt och vis, men det finns ett undantag och det är när dom är sjuka. Natten till måndag vaknade jag av att Edwin var kokandes het. Puhh tänkte jag, ännu en förkylning med hög feber. Det var bara att ringa jobbet och stanna hemma. Febern fortsatte att vara hög även på fredagen, då ringde jag BVC om råd då hög feber bör börja avta efter fyra dagar. Hon bokade in oss hos jourläkare som tittade på Edwin och konstaterade att han hade indragningar när han andades. Det var alltså lite nedsatt lungfunktion på ena sidan. Han fick kortisontabletter för att sedan inhaleras och det var inte det lättaste. Edwin är av någon anledning livrädd all sjukvårdspersonal som finns. Jag och sambon fick verkligen kämpa för att hålla fast honom. Det var kämpigt när han skrek och grät av rädsla, då ställer man sig frågan som förälder "hur kan jag göra detta" Men snabbt har man insett att man är tvungen. Han är för liten för att förstå att det är för hans bästa och att det inte är något farligt. Ssk tog även en sänka, den var bara på tolv vilket var bra då man med det värdet kunde utesluta infektion. Läkaren skickade oss däremot till Sunderbyn på akuten ifall han skulle behöva inhaleras mera. När vi kom in dit senare på kvällen så lät andningen bra så vi kunde bege oss hemmåt igen. Febern började avtå igår men han hade stunder på dagen och kvällen då han skrek utan att vi kunde lista ut vad som var fel. Jag klämde på magen men han kändes mjuk och bra. Hade då kommit hem från jobbet för att vara beredd att åka in igen men det vände och han blev lugnare och slutade att skrika. Troligtvis så var han så pass ur form, hade/har ont i bröstet pga av hosta och slem så vi avvaktade och det blev inte så att vi åkte in igen. Inatt har han sovit bra och jag for och jobbade på morgonen. 
Han har gått ner nästan ett halvt kg på sex dagar. Och han som inte har så mycket att ta av.
Nu hoppas vi att han snart blir frisk igen, när han är sjuk är det väldigt långdraget och intensivt.

Idag efter jobbet blev vi bjudna på middag hos svärmor och svärfar, och det var som vanligt jätte god mat!
Tack för det!

Just sett solsidan, det är ju bara för bra. Humor på hög nivå. Söndagens höjdpunkt.

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag och sambon se bröllopsfotografen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja nu får vi hoppas att lilleman snart är frisk och kan börja äta upp sig så han får lite hull på lillkroppen.

Han var så duktig idag och gick sakta men säkert två tre steg mot mig, man blir så glad när man ser hans framsteg och det resulterade i att han ville göra det igen:)...go killen:)

Kram mamma

2011-03-13 @ 21:36:46
Postat av: Faster Maria

Innan jag fick Malin så kunde jag förstå glädjen och lyckan med barn. Men oron för sin älskade avkomma kan man inte föreställa sig. Så jag förstår eran oro. Det är lättare när de blir större och kan berätta var de har ont. Hoppas att Edwin blir frisk.

Kram

2011-03-14 @ 20:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0