Stugfobi

Snart är ännu en helg till ända och jag har ett nattpass kvar. Det är så härligt att det ljusnar så tidigt på morgonen för visst känner man sig mycket piggare då. Det luktar vår ute och man kan inget annat än att längta till sommaren. Så härligt och roligt det ska bli. Nu har vi bokat våran lilla semester till Lycksele. Tanken var först att vi skulle bo på hotell, härligt med frukost på morgonen och att kunna lämna stället utan att behöva städa efter sig. Men sen slog det mig att vad ska vi göra efter vi varit på djurparken, sitta och trycka inne på hotellrummet kändes inte så lockande så trots min stugfobi blev det att vi bokade en stuga. Nu var det inte vilken gammal stuga som helst utan en fräsch och nyare stuga där tom jag kan tänka mig sova. Jag har stugfobi till gamla äldre stugor där jag vet att en massa människor har bott och kanske smutsat ner. Där gardinerna blekts av solens ljus, där dammet grott fast och toastolen trots rengöring är smutsig. Nej fy, så ser inte våran kommande stuga ut iaf för den ser ut så här...

 





Ska bli jätte mysigt och roligt! (bilder från ansias camping)

Till sommaren har jag även bestämt mig för att införskaffa en cykel. Det är så härligt och lätt att ta cykeln dit man vill. Ja så länge vädret tillåter förstås. Vi har en cykelstol åt Edwin och han tycker om att åka i den så det saknas bara att jag hittar mig en bekväm och någorlunda bra cykel.

Till veckan står jobb på schemat och en lillasyster som fyller år på fredag så då blir det kalas. Träning skall också klämmas in. Tummen upp för kraft och hälsas jätte fina gym. 

Tänkte få tipsa om en bra flaskborste från bambino, men som inte skall köpas från barnens hus då man kan köpa den på konsum 20 kr billigare. Så här ser den ut:


Jätte lätt att rengöra med. Fem flaskborstar av fem möjliga.




Kommentarer
Postat av: Liinda - mamma till Anton

i dom där stugorna bodde vi i somras, SUPERFINA och jätte fint me lekpark o hela allt därikring :)

2011-03-27 @ 09:13:52
URL: http://liindaochanton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0