Lekparken

Imorse drog vi iväg på lekparken i lomtjärn. Edwin gungade och klättrade uppför trappan till rutschkanan. Han har blivit mycket bättre på det och dom rörerelserna är jätte bra för att stärka både höft och fotleder. Innan sommaren ska vi på återbesök till sjukgymnasten i Piteå, alternativt att hon kommer på hembesök till oss för att lättare kunna studera hur han rör sig. Jag längtar verkligen till han börjar gå. Det är jobbigt både för hans egna del och våran för det börjar vara tungt att bära omkring på våran lille krabat. Han kan gå, han har som längst klarat av att gå tre meter men det är stapplande och ganska vingliga ben och det känner han, därför utmanar han sig inte då han känner att han inte har fysiken och balansen än. Om det fanns något man kunde göra, men det finns det inte, det är bara se tiden an och hoppas att det inte ska ta allt för många månader till. Jag hoppas så innerligt att han kommer kunna gå till jag får semester. Det är ett mål vi har som vi ska föröska nå, med träning och uppmuntran.

Nu ligger han och sover så gott och jag sitter och kikar runt på barninredning. Det är så otroligt roligt men det finns en sak som är jobbig och det är att det finns så mycket att välja på så ibland blir det inget alls för man kan inte bestämma sig för vad man gillar mest. Jag har lite ideer som jag tänkt färdigställa i helgen men jag måste in till stan och handla lite saker till detta.
På fredag ska Edwin sova hos mormor och morfar så då ska vi in till stan, äta gott, se bio och jag ska passa på att handla det jag behöver till rummet. En ikeatripp hade inte suttit fel, och inte massa pengar till det heller :)

Har massa söta bilder från parken idag men dom kommer upp här senare ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0