Trivselkväll

Ja idag har vi varit på "trivselkväll" på Kojan och Edwin sken som en liten sol när vi steg ur bilen och fick syn på alla barnen och fröknarna som då var ute. Han vinkade så glatt och hejjade på alla han såg. Dock slutade kvällen inte så bra, vi satt alla och fikade ute och Edwin satt på en liten parkbänk och helst plötsligt ser jag hur han ramlar baklänges och landar med huvudet i asfalten. Oj så rädda vi blev men Edwin hade en skyddsängel bredvid sig, vem vet kanske det var Wilma, han hade nämligen inte ett enda skrapsår eller bula någon stans, och då såg fallet väldigt otäckt ut. Trotts att allt gick så fort minns jag att jag hann tänka "bara inte nacken bryts" Fy så hemskt. Men det hela slutade bra trots allt och det var en trött liten kille som somnade direkt. Han somnar alltid, eller för det mesta väldigt fort. Det är aldrig några protester eller sura miner för när han är trött då känner han att det är skönt att få lägga sig. Och igår när jag la mig bredvid honom så öppnade han ögonen och tittade på mig i sömnen och han gav mig flera små skratt, ungefär som "åhh mamma vad roligt att du är" Ja det var så oerhört gulligt att jag smälte som is i solsken. Smälte? Finns det något som heter så...?

Just nu sitter jag med färg i håret och är på väg att trolla bort min utväxt på två cm. Oj så skönt!

Imorgon har jag ett jobbarpass kvar innan jag tar helg, innan vi drar in till stan, shoppar lite och äter gott.
Det blir ingen bio för det var typ inga filmer att se så det blir en film att se hemma istället men det kan då vara lika bekvämt det, då slipper det bli så sent innan man är hemma.

Jag har gått och blivit förkyld, igen! Men så är det när man har barn som går på dagis, det är bara gilla läget.
Jag som annars aldrig är sjuk.

Nu är det dags att skölja!



Kommentarer
Postat av: farmor

va skönt att allt gick bra ,trots det otäcka fallet. Hoppas att Edwin är pigg o frisk i morgon. Pussa han från oss.

2011-05-25 @ 23:58:13
Postat av: lovisa

Hejhej! haft en bra vecka hittils?:)

Just nu har jag en veckans blogg tävling där vinnaren kommer få vara med på en intervju som jag sedan publicerar i bloggen samt länkar till bloggaren :)

intresserad? klicka då här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/bli-veckans-bloggintervju.html#comment

2011-05-26 @ 10:33:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0