En månad kvar

Tänk, 24 dagar kvar till julafton. Och för första gången på 26 år kommer jag inte vara med mor,far och mina syskon. Vi ska träffas på dagen men sen far vi vidare till korsträsk, mycket skönare att fira varannat år och slippa fara mellan våra familjer. Bara stressigt.

Endast en liten julklapp är inslagen hemma hos oss, men självklart kommer det bli några till :)
Det är så mysigt att julpynta, igår satte jag upp två av fyra gardiner i vardagsrummet. Ikväll kommer dom två andra hängas upp och adventsljusstakarna ska få sina platser i köket.

Luciafirande den 13:e på dagis längtar vi till. Vet inte om jag tänkt köpa Edwin någon tomtedräkt, han är i någon klädperiod där inte vad som helst duger. Funderar på klä honom lite finare istället, och hoppas på att det går hem.
Mycket vilja i en liten kropp :)
Håret, eller hans enorma kaluffs lyckades svärmor klippa bort, till Edwin tyckte att det var nog.
Han blev såå söt. Stor applåd till Maria som kämpade på med en flängade liten skalle.

I veckan har jag ätit ute två hela gånger och eftersom det inte händer så ofta kändes det lyxigt.
I tisdags träffades hela arbetesgänget över en pizza och igår blev vi bjudna av chefen på Tresco.
Vi var nöjda och glada allihopa.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0