jul jul, strålande jul

Oj så härligt att få sätta sig ner vid datorn en liten stund innan man ska krypa till kojs. Har för inte allt så länge sedan kommit hem från gymmet, dom har förlängt öppettiderna så det är perfekt när man har småbarn som ska nattas, jag och samme får träna var för sig och turas om att träna tidigt/sent.

Idag gick det rätt så bra på dagis efter en vecka hemma med halsfluss och höstblåsor. Vi ska dit imorgon också för att "hälsa på" men sen på onsdag och torsdag kommer vi lämna. Puhh, jag hoppas verkligen att detta kommer vända som det gjorde sist, till det bättre. Innerst inne känner jag att det kommer att göra det då jag vet hur roligt han tycker att det är när han väl accepterat och blivit trygg i situationen. Men alla barn är olika, en del behöver mera tid än andra. Jag var väldigt blyg som liten, mamma berättade att hon hjälpte till att räcka upp min hand på något upprop. Edwin däremot är inte det minsta rädd/blyg för att säga ifrån och det är jag så glad för. Ingen kommer och sätter sig på honom inte.

Jag jobbar bara onsdag och torsdag denna vecka, så skönt. På onsdag har vi även p-möte så jag ska baka en äppelpaj att bjuda på. Vi turas om att baka och det är trevligt att ha något att smaska på under de tre timmar man sitter och surrar. Sen på kvällen är det föräldramöte som också ska hinnas med, kan bli roligt att få träffa föräldrarna till alla söta barn.
Jag har sagt det förr men jag säger det igen, det är helt otroligt vilka gulliga barn som går med Edwin. Idag fick han både en massa kyssar och kramar, men till slut blev han less :)

Tanken slog mig idag att snart är det jul. Jul, jul strålande jul.
Det är riktigt kyligt på morgonen så jag funderar på att dra på Edwin vinteroverallen.
Han som inte rör sig som dom andra blir fortare kall.

Vet inte om jag visat hans nya skor från kavat?
Det visade sig nämligen att hans kuoma skor var för små.
Så här ser dom nya ut:



Den här är helsvart, men Edwin har med lite gröna detaljer i sömmarna på sina.
Verkar vara en stabil sko!
Dom får åka på imorgon. Vare sig han vill det eller ej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0