Nubben!

Klockan är kväll sen länge tillbaka och jag har precis stoppat in min nubbesallad i kylen. Den får gotta till sig där inne till imorgon. Påskhelgen närmar sig och 30 timmar av den kommer jag spendera oppa jobbe. Jag var tvungen sjukskriva mig natten till idag då min förkylning fortfarande inte velat ge med sig men nu ikväll har jag faktiskt kännt mig lite piggare.

Igår var vi in till storheden och besökte Leos lekland tillsammans med mamma, min moster och min lill-kusin Elwira.
Ett stopp på biltema blev det innan vi styrde kosan hemmåt igen. Edwin fick sig ett magnetpussel och en liten handboll därifrån.

Och i söndags hade vi 24-årskalas för syster/moster Hanna.
Jag tror att hon var nöjd över dagen med allt från presenter till fikabordets utbud.

Idag har en liten sten släppt från hjärtat. Det hela började med att en kvinna från Skellefteå ringde  för att erbjuda Samme jobb hos dem. Detta i sin tur gjorde att samme ringde upp chefen här på byn för att trycka på eventuell tjänst här istället och någon timme senare ringde områdeschefen upp med det glädjande beskedet att han skulle få börja arbeta från 1:a maj! Vilken glädje!
Hade han inte fått något här på byn hade han varit tvungen att ta jobbet i Skellefteå och det är inte det lättaste när man har en liten hemma, men nu ordnade sig detta och jag/vi är så glada!

Nu lite bilder...



Påskpyntat med Edwin och Mommi. Den till höger har E gjort, - fjädrarna som jag satte dit :)



Påskriset sedan förra året. E är lite rädd för kycklingarna och ger dom pussar "i luften"



Gräddtårtan jag gjorde till Hanna.
Innehöll färska hallon och vit chokladmousse med bitar av geischa i.
Den gick hem!



E i sin nya adidas-dress som vi köpte på Sportringen idag för 350:-
(byxan blev kvar i påsen)



Haha, vilken stil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0