nu är glada julen slut

Juledagarna är över och ledigheten likaså. Nu återstår firandet av det nya året och den kvällen kommer vi att tillbringa i Luleå med sammes syster och familj. På menyn står en massa gott med bla oxfile och pannacotta. Vi kommer säkert bli mätta och belåtna. 
 
Julafton blev en lyckad dag/kväll med god mat och en massa julklappar till de små. 
Under den lurviga och framförallt fula tomtemasken gömde sig min far som först knackade på fönstret innan han entrade vardagsrummet. Edwin som senaste tiden varit livrädd för allt som liknar en tomte reagerade inte alls som jag trodde när han nu skulle få se en livs levande. Nu hade vi innan tomten kom visat och berättat för honom att morfar skulle klä ut sig för att dela ut lite julklappar. Vi gjorde inte så stor grej av det och se, det lyckades.
 
Idag har jag jobbat och under tiden begav sig samme,edwin och maria till mio i piteå för att köpa en soffa som vi sett ut. Leveranstiden var dock åtta veckor men den som väntar på något gott. Jag tycker det är jätte fint med tygsoffor men jag kan se framför mig hur den skulle vara svårare att hålla ren om det råkas hamna en kletig liten hand där så det blir en svart skinnsoffa. Vi valde att inte ta silverben på den utan kommer byta ut dem till svarta träben.
 
 
 
Nu blir det sängen, imorgon väntar jobb och innan det en vända till huset för lite mätning.
 

Kommentarer
Postat av: Evelina Sidenbäck

Tack snälla Sara :) <3 fina ord!! kramar

2013-01-10 @ 21:49:53
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0