Snart är det...

 
...jul här i vårt hus! Eller inte i vårat utan hos min mormor och morfar ska vi vara. Vi blir rätt många i år men det är roligt, känns mera festligt på något sätt. Idag har vi samlats alla som kommer närvara för att gå igenom vad vi vill ha på julbordet. Vi har bestämt att en person handlar allt som vi vill äta och sen delar vi på kostnaden och arbetet med att göra maten. Det blir väldigt rättvist!
 
Luciafirandet på dagis i torsdags var så roligt att se! Edwin satt redo med de andra barnen och väntade på att få ta ton. Tyvärr blev minnet på mitt kamerakort slut under tiden jag filmade men jag hann ta några söta kort på den lille pepparkaksgubben.
 
Imorgon ska vi hälsa på en sväng på Kojan för att säga hej då till en av fröknarna som börjar på en annan förskola.
Hon ville så gärna att barnen skulle komma så hon fick ge dem en saga att ta med sig. Hon vill berätta att hon inte längre kommer att jobba kvar på Kojan. Barn förstår mer än vad vi tror, så jag tyckte det var ett bra initiativ!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0