Efterlängtade sol

Vilket otroligt härligt väder det varit idag. Synd att jag spenderat dagen på jobbet men vi har turen att kunna vara ute iaf så jag har fått en del vårkänslor jag med.
Jag hoppas därför på fortsatt bra väder hela veckan då jag bara jobbar två dagar.

I onsdags var sjukgymnasten förbi och tycker det ser bra ut trotts Edwins problem kring höft och fotleder.
Hon ser en förbättring (bättre gång) trots tydlig överrörlighet.
Läkarbesök är inplanerat om två månader, då bestäms det om Edwin kommer att få gjuta skoinlägg.
Som mamma längtar jag så otroligt mycket till han kan springa, hoppa och studsa som alla andra barn i hans ålder.
Man är rädd att han går miste om så mycket då hans problem hindrar honom vid den grovmotoriska biten.
Men så länge han är glad är jag glad.

I torsdags på min enda lediga dag bestämde vi oss för att inte sitta inne utan trottsade kylan och drog iväg till Piteå.
Med oss hade vi moster/syster Hanna som glad i hågen hängde på.
På morgonen när jag tittade på mätaren hade jag slutat ut att fara, men senare på f.m kände jag mig så less av att bara sitta inne.
Så vi klädde oss och hade en mysig dag alla tre!
Lunch på blå ängeln, lite shopping och fika på röda lyktan innan vi begav oss hemmåt igen.
Jag fyndade en jätte fin cardigan till Edwin för endast 50 kr som jag tittat på jätte länge, så nu var jag bara tvungen att slå till.
Vi var in på leksaksaffären där E fick välja sig något, han tog nya och fräscha tuschpennor som han redan hunnit rita massor med. Medan jag och Hanna hade blicken åt ett annat håll än på lillen hade han lagt upp en del andra saker vid kassan. Nog visste han att man var tvungen betala det man ville leka med.

Till mig själv hittade jag träningskläder och några sminkprodukter på kampanj.
En kanondag och trött kille på vägen hem.

Ikväll efter träningen blir det film och soffhäng efter denna arbetshelg!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0