En ny vecka

Då var denna jobbarhelg över och tre nätter återstår.
Veckan har gått riktigt fort. I torsdags lovade jag Edwin att vi skulle besöka Nimbys på havsbadet.
Vi hämtade upp vårat sällskap moster/syster Hanna och väl framme sken E som en sol till vi kände på dörren som var låst. Nimbys hade inte öppet! Gaahh! Arg, ledsen och besviken son var inte lätt att trösta. Äventyrsbadet blev nästa destination som kompensation, men det öppnade inte förrens klockan fyra. Vad skulle vi nu hitta på, jo det var bara att brassa vidare till Leos lekland i Luleå istället.
Allt blev bra igen och dagen blev fylld av lek, bus och god mat.

I fredags fick Samme förlängt vikariat på kommuen två veckor till.
Vi hoppas på ännu längre och att inte kommunen kommer dra in en sjukgymnasttjänst.
Det har gått för långt när det inte finns pengar att driva en god vård...
Jag menar, hur är det ens möjligt att dra in på något sådant?

Innan nattjobbet på fredag var jag och ett par arbetskamrater på kommunfesten och åt till plikten kallade.
Det var buffe och förrätten var jätte god medan varmrätterna var sämre.

Igår var det riktigt härligt väder ute men jag sov mig igenom förmiddagens härliga timmar medan Samme, Edwin och svärmor var ute på en långprommis!
Senare på e.m kom min familj och hälsade på, jag bjöd på kladdkaka med vit choklad och jag tror den fick bra betyg!

Denna vecka bjuder på läkarbesök för Edwin i Piteå, hotell för mig och sambon fredag och Ikea för mig,mamma,syster och moster Anna-Lena på söndag.

Idag har vi varit och hälsat på min faster i Vissträsk och sett på hennes fem små söta valpar.
Det bjöds på semla,kaffe och Edwin åt till det inte rymdes något mer.

Nu sitter jag här efter en härlig dusch och ett pass på gymmet.
Gick däremot inge vidare för mig. Min himla "lordos" även kallad kraftig eller extrem svank på ryggradden sätter stopp i vissa styrkeövningar. Måste jobba på att stärka ryggen innifrån.





Att leka spöke och skrämmas är roligt!



Min lilla konstnär.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0